מידע כללי מידות הכתובה 65x50 ס"מ מחיר הכתובה בהתאם לבחירת אפשרות הרכישה תשלום הכנת הכתובה תחל מיד עם קבלת ההזמנה והתשלום מהמזמינים. התשלום יתבצע באמצעות פיי פאל (ראו פירוט בהמשך). מועד הספקה משתנה בהתאם לאפשרות הרכישה(לחצו להרחבה) הדפסה כל הכתובות מודפסות על נייר ארט אומנותי בעל טקסטורה עדינה בגוון קרם במערכת HP מיוחדת המדפיסה בצבעים מקוריים להדפסות אמנות. HP מבטיחה עמידות ל-200 שנה מאחורי זכוכית (בתנאי פנים).
קצת על כתובה זו נוסח הכתובה המקורית אורתודוכסי ארמית (לחצו לצפייה בנוסח המלא) כתב היד העתק של הפונט מכתובת המקור, שנכתב בכתב ידה של תמי ועוצב במיוחד לכתובה זו. עיצוב
”ב“ היא האות הראשונה בכתובה. היא גם האות הראשונה בספר בראשית והאות הראשונה במילה ”בריאה“. היא גם שווה בערכה בגימטריה למספר 2 ובספר ”חכמת האלפבית העברי“ מוסבר כי האות ”ב“ קשורה לבריאה מכיוון שהיא רוויה בזוגיות: קודש וחול, זכר ונקבה, משפיע ומושפע.
   השם של הכתובה והדגש על עיצוב האות ”ב“, מרמזים להתחלות חדשות. לבריאתה של יחידה משפחתית חדשה.
   בתוך ה“ב“ החובקת את הכתב, מופיעים סמלים של 12 השבטים עטופים בפרחי חג ובציפורי שיר המסמלות זוגיות ואהבה.
   השביל המרוצף מוביל את העין לנקודת מגוז בלתי נראית לעין, רמז לדרך המשותפת שעליה החלו לצעוד בני הזוג אל עתיד שאינו נראה לעין. בנקודה זו מתחילים כנפי השכינה ומתפתלים לארכה ולרחבה של הכתובה. בהמשך הם הופכים לבד המסמל את הינומת הכלה או, אם תרצו, את בד החופה.
   בחלק זה של הכתובה מופיע גם מבנה של חופה עם פתח במרכז הגג שלה בצורת ”מגן דוד“. ממרכז מגן הדוד יוצאת להבה, אחת משבע להבות המפוזרות בכתובה והמרמזות למנורה, עם המילה ”שלום“ עליה. מסביבה שמות חדשי השנה ולמרגלותיה, אריה וגדי צמודים לעמודים התומכים בקשתות - תזכורת לחזון אחרית הימים של ישעיהו בו נאמר ”והיה באחרית הימים....אריה עם גדי ירבץ...“ חזון לשלום עולמי.
   מסביב למוטות החופה משתרגת לה גפן, רמז נוסף ליין החג.
   צמד פרחי אורכידאה המשמשים לעיתים קרובות בקישוט חתונות בשל יופיים הבולט.
  על כל אחד מהעמודים התומכים בחופה ניתן להוסיף את האות הראשונה בשמות החתן והכלה וכך לייחד כתובה זו לזוג הנישא. (נא ראו הערה על עלות התוספת).
  אלמנטים נוספים לאורך הדרך:
  · קערה שעליה חקוקה המילה ”לחיים“ בסגנון קערות יווניות עתיקות עם ראשי נשים המחזיקות אף הן כוסית. הקערה שופעת בפירות המשמשים בייצור יין החג.
  · מצד ימין - ציפור גן עדן המחברת בין הארצי לשמימי.
  · קולאז‘ של נופים ירושלמיים.
  · עץ החיים, המופיע ברבות מעבודותיה של תמי.
  · את המנורה המופיעה ברבות מעובדותיה של תמי מייצגים ביצירה זו 7 נרות עם נרות המפוזרים במקבצים בכל הכתובה: בין ענפי עץ החיים ממוקמים 4 נרות (4 אמהות). משני צידי ה“ב“ - 2 נרות (נרות שבת), שאחד מהם משמש גם כ"ב" הפותחת של הכתובה. והנר השביעי מופיע בראש החופה עם המילה ”שלום“ כתובה עליו.
  · טבעת הנישואים עוטפת את האות ”ב“, ובשני חלקיה, זה הפנימי וזה החיצוני, חקוק המשפט ”הרי את מקודשת לי“ ו“הרי אתה מקודש לי“.
  · ברקע מופיע הזריחה כסמל ליום החדש המבקיע בחייהם של בני הזוג הטריים.
  · בצד הימני התחתון, כחלק משבכת ברזל מופיעות המילים ”מזל טוב“. (בכתובה המקורית נעשה חיתוך נייר במקום זה).
  
כתובה 10 - השבטים
דוגמה מהכתב של כתובת המקור
(רלוונטי לבוחרים באפשרויות רכישה מס' 1 או 2)
כתובה 10 - השבטים_Text sample
אפשרות רכישה מס' 1
900 ש"ח (כולל מע"מ ומשלוח) רכישת הכתובה כפי שהיא מופיעה באתר (עיצוב + טקסט) ללא פרטי הזוג הנישא.
לחצו להרחבה
אפשרות רכישה מס' 2
1,600 ש"ח (כולל מע"מ ומשלוח) רכישת הכתובה כפי שהיא מופיעה באתר (עיצוב + טקסט) בתוספת פרטי הזוג הנישא בגופן תואם לכתב היד של הכתובה.
לחצו להרחבה
אפשרות רכישה מס' 3
1,400 ש"ח (כולל מע"מ ומשלוח) רכישת הכתובה עם טקסט חלופי ופרטי הזוג הנישא. אלה יוכנסו לגוף הכתובה בגופן ממוחשב שתבחרו.
לחצו להרחבה
הערות
כתובה זו עוצבה במקור בשנת 1985 עבור תערוכת כתובות שארגנו תמי ודוריאן מ"גלריית דוריאן לאמנות יהודית" בטורונטו. הכתובה המקורית מעולם לא נמכרה וכעת היא מוצעת לראשונה למכירה. אם ברצונכם לרכוש את הכתובה המקורית, אנא צרו קשר באמצעות האתר או בטלפון. לתשומת לבכם: בטקסט של הכתובה המקורית נפלה טעות והיא אינה נחשבת כשרה. הכתובה עובדה מחדש להדפסה דיגיטאלית בשנת 2009. בעיבוד החדש תוקן הטקסט ובפורמט הדיגיטאלי שלה היא כשרה להזמנה.
זמן אספקה ממועד קבלת התשלום (לא כולל שבתות וחגים) לכתובות שנרכשו באחת משלוש אפשרויות רכישה
יעד אפשרות רכישה מס' 1 אפשרות רכישה מס' 2 אפשרות רכישה מס' 3
בארץ עד 24 ימי עבודה עד 36 ימי עבודה עד 30 ימי עבודה
לחו"ל עד 35 ימי עבודה עד 47 ימי עבודה עד 42 ימי עבודה
לתשומת לבכם
מועד הספקה של הליטוגרפיות (של כתובות 17 ו-18) הינו
בארץ: עד 14 ימי עבודה
לחו"ל: עד 28 ימי עבודה